måndag 14 maj 2007

Se upp i backen!

Så fort jag hamnar bakom ratten på en bil så förvandlas jag till en hänsynslös medtrafikant. Noll tolerans. Jag använder det så kallade signalhornet (visst är det ett kul ord?)flitigt.
Det som irriterar mig mest är gubbar i medelåldern som ligger i 140 km/h på motorväg och bara plöjer på.
- Undan för här kommer jag och min tid är viktigare än mina medtrafikanters liv och säkerhet.

Jag brukar reta sådana med att köra om långtradare i prick 110 km/h och sedan blinka länge, och sakta men säkert svänga in i höger filen. Då måste de sakta ner en aning. Men då blir jag istället arg över det faktum att de ligger alldeles för nära, för det irriterar mig till vansinne.

Vad är det med alla cyklister i det här landet? LÄR ER TRAFIKVETT! Sist jag kollade så är cykeln ett fordon. I samma stund ni kliver upp på er lilla sadel så förvandlas ni från fotgängare till cyklister. Vilket betyder att ni har inte företräde hela tiden. Haja!
Idag höll jag på att köra på en cyklist i signal röd kappa som cyklade mot enkelriktat. Snälla! Se er fööööör. Klicka på länken och läs hur du ska bete dig i trafiken.

Usch, nu måste jag gå och ta några djupa andetag.

1 kommentar:

Emanuel Karlsten sa...

Hejpådig! Vad roligt att du bloggar! Har självklart redan lagt till din blogg bland prenumerationerna!