måndag 21 maj 2007

Brä'gårn


Idag var vi förbi "brä'gårn". Inhandlade lite brädor, vangstycken och annat lite smått och gott som man kan behöva.

Jag faller i princip i koma (hoppas ingen tar illa upp nu) när jag kliver in på byggvaruhus och IKEAs lampavdelning. Men i byggvaruhusen har jag något som jag inte har på IKEAs lampavdelning; Martin Timell.

Han tänker jag på när jag går bland hyllmeter efter hyllmeter av skruv och knoppar. Tänk vad mysigt Martin Timell måste tycka det är att gå på byggvaruhus. Han provhåller säkert i de nya modellerna av sticksågar och har han lite tur, bara för att just han råkar vara Martin Timell, så får han provsåga också.

När jag går på brä'gårn och tänker på hur mysigt Martin Timell måste tycka att det är så känns det lite bättre och tilloch med hemtrevligt.

När vi som bäst stod utomhus och sågade upp de brädor vi skulle ha öppnade sig himlen och ner kom regnet i massor. Och då slog det mig att ett byggvaruhus måste vara det absolut bästa stället att befinna sig på vid en eventuell syndaflod.
När du börjar ana ugglor i mossen och inser att nähä, det kommer inte att sluta regna förrän hela jorden är översvämmad så springer du in i varuhuset.

Du ber om hjälp att hitta en bra skruvdragare, sticksåg och en rejäl hink med trallskruv. Ut igen och välj ut riktigt bra brädor. Börja bygg. Låt kreativiteten flöda. Bara farkosten flyter och håller för viss vikt. Passa på att fylla på proviantförrådet med glass ur de glassboxar från GB som alltid finns i byggvaruhus.
Och har du lite flyt så befinner sig Martin Timell i just ditt byggvaruhus och vill lifta med din flotte.

Inga kommentarer: