tisdag 15 maj 2007

Radio

Det är fantastiskt att lyssna på radio, lokalradion. Idag har jag till exempel lärt mig följande:
- Vi har tre arter av svalor i Sverige. Ser man på, ser man på.
- En frisör i Skaraborg kommer snart att gå i pension efter en herrans massa år i branschen. Bra jobbat herr Frisör!

Jag hade en nära döden upplevelse under den halvtimme som "önskebrunnen" pågick. Mycket musik som inte riktigt faller mig i smaken.

Radioreportrar är inte dåliga alls. En favorit är när de tilltalar sitt intervju offer och samtidigt talar om för alla lyssnare vem han eller hon är:

- Ja du, Lena Svensson avdelningschef för kommunens operativa avdelning för mytomspunna män inom äldrevården, vad säger du när du hör om strejken bland bilbesiktarna? (just det, besiktiga bilen nu för en strejk kan bryta ut nästa torsdag. Denna information har jag hämtat från lokalradion.)

Nu vankas det barnradio.

Inga kommentarer: