onsdag 9 maj 2007

Troll i prylarna

Det går troll i våra tekniska prylar idag. Nedrans!
Det började med att jag vaknade 07.46. Det vill säga tio minuter innan vår äldsta dotter börjar skolan. Upp och hoppa skulle man kunna säga. Minstingen blev ledsen när jag så bryskt försvann ur sängen.

När det gällde väckarklockorna var det egentligen inte det tekniska det var fel på. Jag trodde jag var ledig idag och den andra trodde han var ledig idag. The beauty of delad föräldraledighet. Inte ett öga torrt bland Sveriges feminister.

I eftermiddags skulle jag surfa ut och läsa om luskamning. Vet ej hur många informationsblad om löss på skolan jag fått hemskickat med barnet i vår. Då började det ryka ur modemet. Ut med det på balkongen och ringa supporten som dyrt och heligt looovade att skicka det imorgon...det brukar låta så.

Till kontoret (just precis, lotten föll på mig så det är jag som tjänar ihop till brödfödan idag) för att skriva ut 130 stycken foldrar. Då hängde sig skrivaren på något sätt så efter varje utskrift fick jag stå och trycka fram varje exemplar. Svårt att förklara men jobbigt och tidsödande var det lilla momentet.

En rolig sak dock är att jag lärt mig att skriva ut etiketter. Jajamänsan! Det gick bra förutom att jag råkade vända etiketterna åt fel håll, det vill säga adresserna hamnade på fel sida...mitt eller skrivarens fel?

Det här är kul: http://www.1-click.jp/

Inga kommentarer: