måndag 8 september 2008

Varning för Bokus!

Måndagen den 25 augusti beställde jag tre böcker (studentlitteratur) från Bokus.
Enligt deras hemsida så skulle leveransen ta 3- 6 arbetsdagar.
Samma dag kommer det ett mejl som talar om att:

Bästa kund
Din beställning har tagits emot av vår orderavdelning.
Notera att vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning
hos förlag samt förseningar utanför vår kontroll.


Vidare säger Bokus att leveransen av mina tre böcker kommer nu att ta 5- 8 arbetsdagar.

Den 4 september kommer det ytterligare ett mejl från Bokus där de meddelar att nu har de skickat böckerna och det kommer att ta minst tre dagar för Posten att leverera dem till mig.

Idag är det den 8 september och böckerna lyser fortfarande med sin frånvaro. Kanske är detta ett exempel på "en försening utanför Bokus kontroll"? Det har hittills tagit tretton dagar för Bokus att leverera beställningen. Det är okey om det blir försenat men då talar man om det tydligt och klart på hemsidan så att jag som kund får en chans att kalkylera om jag kan vänta två veckor på min litteratur.

Jag kommer aldrig mer att beställa något från Bokus.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men hu! Jag känner med dig i din ilska! Liars! Då ger vi dem kalla handen.

Sara sa...

Jag kör alltid på Adlibris.se, de har trots flera års ihärdigt beställande aldrig gjort mig besviken. Inte har det varit nå problem att returnera böker heller. :D

KakanH sa...

Åh vad surt!
Jag söker på www.kurslitt.se var boken är billigast eller kollar på www.lycknis.se
Lycknis har varit snabba och bra. Jag ger inte så mycket för vare sig adlibris eller bokus. Bäst har det funkat när jag beställt engelska böcker från utlandet, de kommer snabbare än alla andra.

Anonym sa...

Då måste jag inflika att jag aldrig haft sådan otur med bokus.

Patricia sa...

Jag brukar också använda mig av Adlibris eller helst av allt kurslitteratur.se. Det är gött att hitta kurslitteraturen till en billig penning eller på biblioteket.

Igår kom böckerna från Bokus.

Anonym sa...

Inte förvåning här inte. bokus är ju kända för att vara ena sengångare. Likaså Lycknis. Adlibris däremot har alltid varit snabba enligt min erfarenhet.