lördag 13 september 2008

I natt jag drömde något som jag nästan drömt förut

I natt har jag återigen drömt om medbloggare. Jag har drömt om Cilla och Uffe.
Jag och min familj följde med en kompis som skulle bo hemma oss dom. Uppenbarligen behövde vi också tak över huvudet för vi hängde på och tog in hos dem utan deras vetskap. Jag smög omkring i huset för att inte synas. Lagade mat. Fick salt i ögonen då de inte skruvat på locket ordentligt.
Vid incidenten med saltet kom Cilla och Uffe på mig. Pratade med Uffe och han menade att Cilla aldrig var hemma. Hängde med sina kompisar. Jag minns att jag då tänkte att det inte var så konstigt när Uffe var så ofräsch.

Under dagen har jag kommit på vem Uffe liknade i drömmen, en idéhistoriker från Lund som jag diskuterat min kommande uppsats med. Och han gav inget ofräscht intryck.
Notera att detta är en dröm. I drömmen spelar tankar och ord dig ett spratt. Jag funderar på om jag måste ta en bloggpaus och börja få ordning på drömmens värld.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha, det där med att jag aldrig är hemma och bara hänger med mina kompisar stämmer inte. Mina enda kompisar just nu heter Totte och Milla.
Huruvida Uffe är ofräsch eller inte, väljer jag att inte kommentera. Men jag tycker att han luktar lite gammalt ;)

Uffe sa...

Jag har tunghäfta och hittar inte något att svara...

Patricia sa...

Cilla, knepig dröm. Jag drömmer ofta och konstigt. Men säg någon som drömmer normalt.

Uffe, hur menar du då?

Uffe sa...

Det känns som om man borde kommentera sin egen ofräschhet, men jag vet inte hur...