lördag 27 september 2008

Dagens utmaning

Jag är utmanad av Ting. Läs och gråt.

1) Tre saker om dig själv som du är stolt över:
- Jag är som jag är.
- Jag tycker att jag själv är rolig. Skrattar åt mina egna skämt och förgyller min egen tillvaro.
- Jag vill verkligen försöka vara en god lyssnare.

2) Som vän är du:
- Trofast
- Lyssnande
- Jag vill att mina vänner ska veta var de har mig.

3) Är du bra på?
- Texta, komma i tid (när jag inte har grisarna med mig), fullfölja sådant som jag lovat att göra...förutsatt att jag inte glömmer bort det...., skratta, gråta, skälla, drömma, tänka, pyssla (när jag hinner med).

4) Är du avundsjuk?
Hm, igår var jag avundsjuk så där rejält och jag vet att den känslan var ovan. Så jag är inte extremt avundsjuk men ibland kommer det över mig.

5) Öl och pilkastning eller discomusik och dans?
Pilkastningen går bort men ölen måste få stanna kvar. Jag är alldeles för hämmad för att släppa loss i dans. Men jag önskar att den dancing queen som finns långt där inom mig en dag ska få hitta ut och ge gärnet i ett "Earth, Wind and Fire" medley.

6) Tränar du? Isåfall vad och hur ofta?
Oj, näe...jag promenerar hemskt mycket. Men jag gillar att träna. Gjorde ett försök i förra veckan men trodde att jag skulle avlida. Och det i sig är ju en rimlig anledning till att börja träna mer regelbundet.

7) Det första du gör på morgonen?
Kliver upp.
Ger barnen frukost.
Dricker mitt välsignade kaffe.

8) Hemlig "förälskelse"(typ nån skådis eller annat "oskyldigt")?
Frank Ådahl. Han sjunger så....finner icke ord men han sjunger bäst i Sverige.

9) Pratar du med dig själv?
Absolut. Igår gick jag runt på H&M och skällde på att det aldrig finns mina storlekar kvar och jag frågade mig själv när jag egentligen ska behöva vara på plats för att hitta det jag vill ha. Jag insåg att jag började få märkliga blickar från andra kunder och försökte dämpa mig lite.

10) Mest märkbara tantvarning?(om finns)
Vet inte. Jag måste fundera vidare på detta.

11) Vad skulle du vilja göra mer på din fria tid?
Träffa mina vänner.
Få utrymme till att låta min kreativitet flöda ohämmat.

12) Något nytt projekt på G i snar framtid?
Nej, faktiskt inte. Jag har jobbat så mycket med att starta upp, genomföra och avsluta projekt att det står mig upp i halsen.

13) Nåt som du SKULLE VILJA göra, men som aldrig får tillfälle, tid, råd med?
Bo på Hawaii så länge jag behagar utan att behöva jobba.

14) Det bästa med att ha barn (om du har):
De förgyller varenda del av min tillvaro. De är ärliga, smarta, roliga och vackra flickor och jag vill liksom inte vara från dom.

15) Är du pinsam ibland? När?
Ja. När jag pladdrar på och groda efter groda hoppar ut och när jag pladdrar på och folk ger varandra menande blickar. Jag upplever mig själv som bullrig.

16) Person som du avskydde i skolan?
Jag gick högstadiet på Näsbyparkskolan i Täby. Jag hatade varenda minut utav de tre åren. Speciellt Kristina i B. Framförallt så hatade jag mig själv. Mitt självförtroende var obefintligt.

17) Hångel på första dejten?
Om frågan gäller i största allmänhet så blir det ja.
Om frågan gäller mitt eget liv så har jag ingen större erfarenhet utav pojkvänner och att dejta. Så då blir svaret vet inte.

18) Din bästa killkompis (om ej nu, sen förr)
Nu maken.
Förr ingen speciell.

19) Vad gör du på helgerna?
- Skjutsar till ridning.
- Slappar så gott det går.
- Går till kyrkan.

20) Livsdröm?
- Att maken och jag ska få leva lyckliga i alla våra dagar och att våra flickor ska få växa upp och få skit bra liv.
- Jag vill leva i nuet och oroa mig mindre.

Jag utmanar alla som läser bloggen och som känner sig manade. Tala gärna om om ni nappar så jag kan ta del av era svar.

3 kommentarer:

Ting sa...

När jag läser dina svar blir jag frestad att ändra mina.
Du var ärligare än jag.

Patricia sa...

Ja, det var värst vad jag blottlade mitt liv.

Anonym sa...

"skitbra" språkpolisens anm.