torsdag 18 september 2008

På måndag börjar jag mitt nya jobb

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en måndag då du inte kommer längta till helgen..Gôtt!!

..annars är PMS en klassiker som håller för dåligt humör o när man blir äldre blir den perioden bara längre o längre..hoppfullt? Knappast! ...men det är klart, när klimakteriet är överstökat öppnas kanske nya möjligheter..vem vet?!

Anonym sa...

Vad ska du göra på medborgarskolan?

Patricia sa...

Jag ska ha en kurs för nybörjare i data för seniorer. Vara med och överbrygga den digitala klyftan.
Jag har tittat på kursmaterialet och det är väldigt gulligt på något vis; de ska tex lägga Harpan för att lära sig hantera musen.

Ting sa...

Åh!
Har du hållit i kurser förut?
Hur kommer det sig annars att du blev kursledare?

Patricia sa...

Ting, Jag bor 4 mil utanför Jönköping och här finns det inte alls mycket aktiviteter i form av folkbildning. I vanliga fall måste vi åka in till Jkpg om vi vill göra något. Nu ska Medborgarskolan, tack vare en kompis, starta kurser i ett gammalt missionshus. Så tack vare min kompis blev det kurser och jag har fått ett litet extraknäck.
Jag har aldrig haft kurser förut men en hel del ledarsamlingar osv så det känns inte konstigt att prata inför folk, men jag är än dock nervös. Det ska bli väldigt spännande.

Ting sa...

Ah, det låter jättekul!
Du är säkert skitduktig!

Patricia sa...

Jag är en smula kaotisk.

Uffe sa...

Jag har också undervisat en del. Ett tips är att när folk säger att det är för varmt, vilket det alltid blir i klassrummet, säga åt folk att svälja.

Då har man nämligen svalt.

Det skämtet drog jag när jag utbildade landstingets folk i design för internet. Men glömde poängen. Så folk satt och undrade varför dom skulle svälja och jag hade inget svar på det.