måndag 28 januari 2008

Textuppenbarelse

Jag har ju haft en och annan så kallad textuppenbarelse i mitt liv. Låt mig ge ett exempel:

Till inte allt för längesedan trodde jag att texten i "Hej mitt vinterland" gick så här:
Hej, mitt vinterland, nu är jag här
Å vintern håll i dig, nu vinkar stugans ljus åt dig
I mitt vita vinterland.

Men så fick jag veta att texten är:
Hej mitt vinterland, nu är jag här
På vinter holiday, nu blinkar stugans ljus åt mig
I mitt vita vinterland

Men i detta nu när jag googlar för att hitta texten ser jag att det som jag trodde var fel text visar sig vara en befintlig text...i detta nu bjuder jag på en textuppenbarelse. Finns det alltså två varianter av "Hej mitt vinterland"? Varför har ingen sagt något?

En annan textuppenbarelse är följande som maken fick när han var mindre:
Jimmy, jimmy, jimmy, ordna ett lag.

Rätt text är:
Gimme, gimme, gimme- gimme that love song

Inga kommentarer: