söndag 6 januari 2008

Google analytics

Jag installerade Google analytics för ett bra tag sedan. Först idag tog jag mig tid att titta närmare på vad den tjänsten erhåller.

Massor av information. Dagens goda skratt fick jag när jag läste hur folk hittat mig via olika sökmotorer.
Ett axplock:
28 stycken googlade på Snabbköpskassörskan. Av alla ord på denna jord.
4 stycken googlade på Trumpetlektioner. Tyvärr kan jag inte erbjuda sådana.
Endast 3 stycken har googlat och "altavistat" på nakenbad.

Egentligen är det inte så kul i sig. Men när jag föreställer mig vilka personer som till exempel söker på trumpetlektioner och sedan bemödar sig om klicka sig in på min blogg så blir det väldigt kul. Jag uppskattar helt enkelt min egen humor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, jag kanner igen det dar :) anvander mig ocksa av Google analytics och skrattar flera ganger i veckan pa vilka saker folk soker pa och hur dem lyckas hamna pa Min blogg. men pa nagot satt lyckas dem.

Patricia sa...

I dagsläget är det 39 som googlat på "snabbköpskassörkan" och tittat in på bloggen. Vad letar de efter mån tro?