tisdag 1 januari 2008

1953



1 oktober förra året flyttade vi in i vårt hus. Ett hus byggt 1953. Ett hus vars kök har originalinredning kvar sedan 1953. 1953 var köken inte särdeles stora, de behövde inte plats för micro, moccamaster, vattenkokare osv.

Att 2008 leva i ett kök från 1953 fungerar. Men vi har ingen diskmaskin. Det fattas mig. Det är liksom ingen idé att köpa en diskmaskin när det inte finns plats för den och när vi planerar att göra om köket.
Så fram tills dess diskar vi för hand vilket i sin tur resulterar i ett ständigt diskberg.

Igår var vi hemma hos vänner. Jag kom på mig själv med att stirra med öppen mun och dregla när de ställde in nyårsdisken i sin diskmaskin.

Jag måste ha en diskmaskin och det snart. Åt skogen med world peace, ge mig en diskmaskin.

Inga kommentarer: