torsdag 10 januari 2008

Lägg ner

I vår bekantskapskrets har vi ett par vänner som gör en grej som jag tycker är märklig och faktiskt smått pinsam. När de inte får tag på oss, det vill säga de har tokringt hem endast för att mötas av tystnad, inte ens en telefonsvarare att lämna meddelanden på. De har ringt vår arbetsplats, våra mobiler där de olyckligtvis kan lämna meddelande men inte fått svar. Då tar de till det riktigt tunga artilleriet; de ringer min svärmor.
Jo, på riktigt alltså, de ringer HEM TILL MIN MAKES MAMMA för att fråga henne om HON VET VAR VI ÄR.

Ärligt talat, ä-r-l-i-g-t talat....jag finner inte ord för hur dumt det är. Ska min svärmor behöva agera som vår gps?

Gårdagens meddelande på makens voicemail lät:
"Jag har ringt er sedan lunch och pratat med LM och hon sa att ni nog var hemma..."
Eller så tolkar man vår tystnad som om att vi faktiskt inte vill bli nådda, eller är upptagna? Eller va?

Vart är världen på väg?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men shit! Lite stalker varning här.

Patricia sa...

Tack och lov så är det inte så allvarligt. Men det är så märkligt att de ringer till min arma svärmor. Det känns lite fånigt. Å andra sidan känner de varandra, men...nä det är märlkigt.

Anonym sa...

Vi hörs. Inte!

Patricia sa...

f.d vänner: skönt. Då ses vi istället då?