onsdag 20 februari 2008

Uppföljaren till Reflexväst

18 februari 2008
Till SVT Tittarservice
Från Patricia
Hej!
Vid senaste deltävlingen av melodifestivalen noterade jag att samtliga pressfotografer bar reflexväst. Varför?


20 februari
Till Patricia
Från SVT Tittarservice
Hej Patricia!
Du undrar varför pressfotograferna som arbetade under Melodifestivalen
2008, deltävling 2 (Västerås) har reflexväst. Det är helt enkelt för att vi
ska kunna veta vilka som är poolfotografer och därmed har tillåtelse att
vara på speciella ställen. Det vill säga: västarna används för att markera
vilka som är poolfotografer.

Med vänliga hälsningar
Helena Brodén, Melodifestivalen 2008

Fatta att behöva ödsla tid med att svara på en sådan värdelös fråga! Jag skulle ha formulerat den annorlunda. Jag förstår att västarna är till för att skilja pressfotograferna ur mängden. Det jag vill veta, varför just reflexväst. Men om det är av den enkla anledningen att de ska veta vilka fotograferna är så måste jag ju erkänna att reflexväst är det ultimata...redskapet.

Så då skulle jag kunna ha en reflexväst under festblåsan om jag av någon okänd händelse skulle befinna mig vid Melodifestivalen live. Vilka schyssta bilder jag skulle kunna få...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Det känns bra för mig att du inte lämnar den här funderingen åt slumpen;-)

Patricia sa...

Man måste gå till botten med existentiella frågor :)