söndag 24 februari 2008

51% svenne. 49% blatte.

Jag halkade in på den här bloggen och hittade det här:

[-] Ditt efternamn slutar på -son. Nej.
[X]Du känner någon som har samma förnamn som du. Ja. Min faster. Men vi ses aldrig. Räknas det?
[X] Du känner någon som har samma efternamn som du. Ja. Min man typ. Och våra två barn. Och min mans farbröder, mostrar, kusiner...
[X] I din familj är ni 2 barn. Japp - jag och lillebror.
[X]Du bor i villa. Självfallet.
[-] Du bor i en tätort. Nej. Been there and done that.
[-] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla. Oh, nej.
[X] Dina föräldrar har gift sig. Ja. Way back.
[-] Din mamma är yngre än din pappa. Nej, pappa är tio år yngre. Lammkött när det begav sig.
[-] Din pappa heter Lars. Knappast.
[-] Din mamma heter Anna. Nej, hon heter Maud och jag har den stora ynnesten att bära det som mellannamn...
[-] Din familj har en Volvo. Nej. Renault.
[X] Din familj har en silvergrå eller röd bil. Rouge.
[X] Du har tillgång till Internet hemma. Ja.
[X] Du har egen mobiltelefon. Skulle tro det ja.
[X] Du har ett eget rum. Vaddå eget rum? Ett rum som jag kan smita undan till och stänga in mig i och försvinna in i en tyst bubbla av färg och form? Nej. Eget hus. Ja
[X] Du har varit utomlands minst 2 gånger. You bet. Many, many times. Uj, uj.
[-] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna. No.
[X] Du har varit i Grekland. Ja.
[X] Du har varit på Öland minst 2 gånger. Ja. En gång som tonåring. Lägerskola med högstadiet. Vidrigt!
[-] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger. Usch nej.
[-] Din familj har en husvagn. Nej..
[X] Ingen av dina föräldrar röker. Man vet aldrig med pappsen. Tror inte det. Så det blir nej.
[X] Din pappa är lite lätt överviktig. Japp.
[-] Du idrottar flera dagar i veckan. Ja...*korsar fingrarna bakom ryggen*
[-] Du har husdjur. Nej. Aldrig i livet.
[X] Du får månadspeng. Ja. Från mitt jobb, försäkringskassan och CSN.
[-] De flesta i din familj är blåögda. Nej.
[X] Du äter på Mc Donalds. Inte just nu. Det händer. Vi föredrar MAX.
[X] Du följer Melodifestivalen. Absolut. Jag måste ju ta mitt ansvar och upplysa mina medmänniskor om reflexvästar.

Multiplicera antalet kryss med tre: 17X3= 51 % svenne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är 3% mer svenne än du men jag är ju inte blatte i övrigt, vad är jag då? Skönt för dig att ha din bakgrund vetenskapligt bekräftad...

Patricia sa...

Det är trettio frågor i testet. Om jag skulle kryssa i alla så blir det 30X3= 90%. Så ingen kan med andra ord bli 100% Svensson...känns helt plötsligt inte så vetenskapligt :)