söndag 26 augusti 2007

This ain't over yet

Tidigare idag utspelade det sig en mycket intressant diskussion om pc vs. mac:

Macälskaren: Men varför vill du köpa en pc? Tycker du inte om mac??? *plutar med underläppen*
Jag: Jag ska plugga på distans. Jag måste ha något som fungerar. Det går inte att dela "macen" med dig.
Macälskaren: Jamen, en pc håller i ett och ett halvt år.
Jag: Och en mac?
Macälskaren: Tjugo år!
Jag: Jag förstår inte mac...
Macälskaren: *förnärmad* en pc är full med virus och bajs...
Macälskaren igen: Vad är det för fel på den stationära pcn?
Jag: Den suger!
Macälskaren: Den är utmärkt att göra bokföring och dylikt på.
Jag: Du sa ju precis att pc är fullt av virus och bajs.

Jag tror att jag gick segrande ur denna diskussion. Nu ligger dessutom macälskaren utslagen på köksgolvet. Jag väljer att tolka det som ett tecken på en storslagen seger. Moooaaahaaaahaaa




Jag måste förtydliga att det faktum att jag gick segrande ur denna diskussion betyder inte att jag kommer att köpa en pc.

3 kommentarer:

Uffe sa...

Än en gång måste jag nog hålla med den andre. Självklart ska du köpa en mac.

Patricia sa...

Till saken hör att det bor en mac under samma tak som mig. Den går under namnet "Prrrecious".

Z sa...

Haha
Köper Mac fortfarande komponenter från Motorola?
Eller hänger jag inte med?