söndag 26 augusti 2007

Pinga linga ding a dong

Jag har varit inne på Bloggportalen och av misstag råkat "pinga" min blogg. Vad har jag gjort? Ja, jag har ingen aning. Så jag sökte hjälp och fick följande svar:

Varför ska jag pinga?
SVAR: För att vår crawler ska indexera ditt nyskrivna inlägg med detsamma (inom 20 minuter) istället för inom tre timmar.

Då blir nästa fråga:
Vad är en crawler? Någon som krälar sig fram genom cyber space eller?
Så han ska indexera mina inlägg? Kommer det att göra ont? Och han gör det med detsamma istället för inom tre timmar...hm, är det bra eller dåligt?

Skriv så vi 32- åriga tanter förstår! Vi växte upp under den eran då vi fortfarande skrev på skrivmaskin och suddade med Tipp- Ex, spelade data på Commadore 64 och lyfte på rumpan och promenerade fram till TVn för att byta kanal eller ändra volymen. Det var vi 70-talister som byggde det här landet. Så visa hänsyn!



(Nu var det ju inte vi som byggde det här landet. Men det vet ju inte 12- åringarna som jobbar som crawlers på Bloggportalen.)

3 kommentarer:

Z sa...

Hey, Pats!
Idag skriver jag om hur man kan göra Twingly till sitt "eget" språkrör.


(Ps, lovar att inte kalla dig så igen)

Patricia sa...

Det är ok. Pats är ändå ett utav de bättre smeknamn jag haft. Gode tid vad jag har fått utstå. Det finns vissa som jag vägrar att lystra till. Pats är icke ett utav dem.

Det där med Twingly förstår jag inte heller, såklart. Kanske ditt inlägg kan ge mig den kunskapen.

Z sa...

Apropå 's' i slutet av smeknamn,

så brukar jag använda den tyska versionen av 'påve':
Papst.
Wir sind Papst

(hört att det betyder ung. "Vi är bepåvrade")
Underbart.
Papst, papst,papst....
lite gulligt, nästan,

speciellt för ett språk som normalt (enligt Göthe) låter som bröstvärk när man talar.

Tänker på det som meditation, som "Franco Bollo"