måndag 13 augusti 2007

Högskolan, here I come.

Nu har jag varit på ett webbupprop inför höstterminen på högskolan. Jag har inte ägnat mig det minsta åt någon form av förkovring inom högskoleramen sedan jag tog min student 1994...eller var det 1995?

Men nu ska jag läsa historia på distans och halvfart. "Va? Historia? Men då blir du väl ingenting?", kanske någon tänker nu. När jag har berättat för vänner att jag ska läsa historia så kan jag ana att en del blir förbryllade. Varför läsa historia?

Varför inte? Jag är trettiotvå år och då har man förhoppningsvis kommit till den punkten i livet där man gör saker för att man själv vill. Jag vill läsa historia för det är så intressant och jag vill läsa för att det helt enkelt är lustfyllt.
Jag vill inte läsa som ett svin för att sedan jaga ett heltidsjobbb och jobba med det fram tills jag blir pensionär. Nä, länge leve...friheten!

Jag anar att även detta blir en stor och bitter dag...

3 kommentarer:

Z sa...

Lycka till
jag är själv 32 och har aldrig läst historia, mer än på gymnasiet

Patricia sa...

Har du pluggat något annat?
Jag är en redig historienörd faktiskt.

Z sa...

Matematik, fysik & lite kemi
& Statistik, som faktisk var roligt :)