torsdag 9 augusti 2007

Att kissa eller inte kissa

"Nöd går före rätt när allt fler svenskar väljer att urinera på allmän plats. Förra årets rekord på 3328 bötfällda offentliga pinkare är på god väg att överträffas. Fram till den 1 augusti hade redan 2252 personer bötfällts, enligt tidningen Metro. De bötfällda svenskarna har i år betalat in 1,8 miljoner kronor till staten." läst i Jönköping nu

Hur går det till att bötfälla alla dessa offentliga pinkare? Vem bötfäller, det vill säga vem gör marktjänsten? Är det polisen? Är det p-lisorna? Är det en specialltillsatt urineringspatrull som smyger omkring på gatorna med block och skriver ut böter till de offentliga pinkarna?
Väntar man med att bötfälla tills personen i fråga har kissat färdigt eller gör man det under själva proceduren? Får man böter i handen eller vad?

Jaa, vad kan jag säga, det finns väl bara ett sätt att få svar på alla dessa frågor.

5 kommentarer:

Jeez sa...

Och så undrar man ju om de under 15 slipper straff. Min son har bevattnat busshållplatsen närmast dagis ett antal gånger när bussen närmar sig. Undrar om jag ska vara orolig för inmätning...

Patricia sa...

Det kanske blir halva priset för barn :)
Jag kan tycka att man borde satsa på att bötfälla hundägare som inte plockar upp skiten efter sig. Det är ju läbbigare än människokiss.

Z sa...

Patricia
Hohoho
Jag ser poliser framför mig, som springer efter hundar, för att kunna ta dem på bar gärning för att bötfälla rätt hundägare.

Patricia sa...

I min stad är det extreeeemt med hundskit på gatoran vinter- och vårtid. Så läbisch! Polisen har tagits ifrån oss så det är la därför.

Anonym sa...

Mycket sunda och berättigade frågor som jag inte har svar på, men väl om vilka ödesdigar konsekvenser som detta bötfällade faktiskt får för samhället!

Om det kan man läsa om man klickar på länken:
http://spekulanten-tanten.blogs.se/2008/07/05/earth-wind-an-d-fire-4405809

Spekulanten-tanten