fredag 22 augusti 2008

Låt oss kramas i trafiken

Jag har länge drömt om att kunna montera en mojäng i bakfönstret på vår bil där jag kan kommunicera med mina medtrafikanter.

Jag föreställer mig en sådan där mojäng där texten rullar fram och jag kan ge enkla kommandon från förarsätet.

Mina favorit meddelanden skulle antagligen vara:

- Pucko, du ligger för nära! Har du någon som helst aning om hur farligt det är? Näe, skulle inte tro det ditt as. Om jag skulle tvärbromsa nu skulle du i din tur sitta i min backlucka.

- Pucko, varför så puckat bråttom?

- Pucko, varför börjar du köra om så tidigt? Nu måste jag bromsa.

- PUUUUUUCKOOOOOOOO.

- F-ck y-u!

Men en sådan mojäng i min bil skulle nog vara en större trafikfara än något annat. Men drömma får man.

5 kommentarer:

KakanH sa...

Jag som trodde att rubriken syftade på att du hade lyssnat på rattmuffen sista "låten" på cd två på husvagnshits. Den är grymt skoj!

Men din idé var ju inte så dum heller, i min skulle det ofta stå "men kör inte om NU, du ser ju inget!!!"

Trevlig helg!

Anonym sa...

Sök patent - jag köper!

Anonym sa...

meh...sånna har väl funnits länge...

Anonym sa...

Vet inte hur många gånger jag själv har tänkt exakt samma tanke om detta med att lämna meddelande till bilarna bakom..

Kul att du tittade in. Jag är också lite nervös inför B-kursen.. men mest positivt.. En ny utmaning som ska klaras av. =)

Jag kikar säkert in här igen.

Patricia sa...

Karin, det skulle också bli ett utav mina standardmeddelanden.

Hosanna, jag skickar en på posten den dagen de finns i butik.

Emil, vart då? I Vrigstad?

Holeycheese, vi ses på hgo.se.