fredag 15 augusti 2008

I min hjärna

Jag tycker att det är vackert med vindkraftverk. Varje gång jag ser ett så funderar jag länge på hur det skulle vara att sitta fast på ena vingen och snurra med. Då ryser jag.

Ibland när jag står vid rödljus så får jag för mig att bilen rullar bakåt trots att jag bromsar.

Jag fixar inte när Word stryker under ord och meningar med rött och grönt. Jag måste genast stava rätt eller lägga till ord i min ordlista. Om vi inte kommer överens väljer jag "ignorera mening". Jag kan ignorera Word men Word kan inte ignorera mig.

Varje gång jag kör över Röttlebron är jag rädd att den ska rasa.

Ibland stänger jag av min mobil för jag avskyr det samhälle jag lever i där jag förväntas att alltid vara anträffbar.

Jag är nostalgisk i min läggning och våndas alltid när jag står inför förändring.

Jag tycker inte om att jobba.

Hm...jag noterar att jag har höstångest..

4 kommentarer:

Sus sa...

Den där bron känner jag inte till, annars hade det lika gärna kunnat vara jag som skrev detta...

Patricia sa...

Det är en liiiiiten bro på E4 mellan Jönköping och Gränna. Man märker den knappt men den finns där och går över en djuuuup ravin.

Tjockalocka sa...

Jag tycker också att vindkraftverk är vackra. Och, höstångesten börjar riva även i mitt bröst.

Patricia sa...

Usch ja, det går liksom inte att värja sig. Jag försöker lura i mig själv att det är mysigt med stor halsduk och vantar men jag går inte på den lätta. Dessutom hittar jag sällan snygga stora halsdukar. De är oftast alldeles för stora...