måndag 4 augusti 2008

Leggings till blåsan

Angående min nya kunskap, tack vare Z, om leggings icke varande på bröllop så blir detta med vett och etikett ganska fånigt. Eller är det behövligt? Låt mig säga så här; det begränsar. Det begränsar min kreativitet, det begränsar min stil (om jag nu bär leggings) och det begränsar mitt varande.

För vems skull finns vett och etikett? Vem har behovet utav att äta och festa under ordnade former i form av regler? Kungen?

Jag googlade på Ribbing+leggings och hittade henne i DN:

Leggings till fest?
Fråga: Kan man ha leggings (och klänning) på ett bröllop? Jag tycker personligen att det är jättefult och påminner om mjukisbyxor. Vad tycker du?

Svar: Hur de än ser ut och hur dyra leggings man än har blir det träningslokal och utpräglat fritidsstuk över dem. Alltså passar de inte till formell festklädsel.
Magdalena Ribbing

Det handlar alltså i slutändan om Ribbings eget tycke och smak. Jag tror att Kungen skulle digga leggings till Silvias Nobelblåsa.

3 kommentarer:

Z sa...

Min egen åsikt om leggins är inte heller snäll, men jag måste vara ärlig känner jag, och inte bara skylla på Magdalena Ribbing:

Leggings av spets, som visar lite hud, tycker jag är helt underbart snyggt.

men vanliga, tjocka ogenomskinliga, svarta?

De senare åstadkommer två saker:

1. De får vaderna att se tjocka ut och fötternas storlek accentueras. Uppmärksamheten dras helt till fötterna.

2. Resten av benet (som är täckt av tyget) får förminskade kurvor, och benets naturliga skönhet kommer inte till sin rätt.


Därmed inte sagt att jag är stilexpert själv. Min omgivning har klagat på att jag ofta har gympaskor till kort kjol.

Patricia sa...

Jag kommer nog aldrig att försonas med leggings. Andra passar så bra i det men jag känner mig som Catwomen...är det en bra eller dålig känsla?

Anonym sa...

Det är möjligt att kungen skulle tycka det var fint, men vi andra skulle väl inte se det - hon har rätt långa kjolar, väl?