torsdag 29 maj 2008

Så du har en slapp livmoder du...arma kvinna.

Vår uppfart ligger utmed en gång- och cykelväg som används flitigt. Häromdagen passerade det en man som hade varit och köpt korv. Vi har ett förflutet tillsammans på så sätt att han tog över en lägenhet efter oss. Med andra ord så känner vi honom inte.

Han dröjde sig kvar vid vårt staket och pratade och pratade. Han brände sina eventuella broar in i mitt liv genom att ställa följande fråga:

- Väntar du en till eller? och nickade mot min mage
- Nej, det är min dåliga hållning...

Där hade det varit på sin plats att byta samtalsämne eller faktiskt be om ursäkt. Men inte då:

- Nähä, näha, det tar tid innan det drar ihop sig, säger han och jag undrar vad för bild han framkallar i sitt huvud. Min livmoder?

Jag övervägde att bjuda in honom på en kopp kaffe för att vidare diskutera min ägglossning och vad det får för konsekvenser i mitt liv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. Man upphör aldrig att förvånas över människors plumpa dumhet. Blir det fler barn så kan du ju alltid bjuda honom på stekt moderkaka. Uppskattas säkerligen ;)

Patricia sa...

Jo, det ska vara nyttigt har jag hört... :)

Patricia sa...

Det är säker gott också. Smörstekt i redigt smör och kanel...eller curry. Men vad serverar man till?