fredag 30 maj 2008

Jag, bitter?

Jag vill ju inte vara sämre än de rutinerade killarna och de äldre männen i bloggvärlden. Så jag messade följande fråga till 118 100:
"Vad är signifikativt med amaliamedgrisarna.blogspot.com?"

En halvtimme senare fick jag följande SMS från 118 100:
"Hej! Vår tjänst är populär och din fråga är placerad i kö. Tack för tålamodet! Mvh 118 100"

Populär och populär, de två anställda på den här tjänsten googlar som puckon för att kunna svara på frågor.

Efter ytterligare tjugonio minuter hade en utav dom hittat min blogg. Läst igenom den, analyserat och kommit fram till följande slutsats:
"Det som är signifikativt med amaliamedgrisarna.blogspot.com är författarens känsla för humor där inslag av bitterhet och ironi vävs samman till en underbar läsning. Ha en bra kväll!"

Jag är inte bitter...jag är en skeptiker. Sketans 118 100, ni har förstört mitt liv.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, men lite bitter är du....

Anonym sa...

Du är inte bitter för fem öre i mina ögon. Snarare verklighetsförankrad och med ett stort sinne för humor. Har dom hört talas om ironi?

Vad är grejen med 118 100 egentligen? Jag blev lite sugen att messa jag med men förstår vilket svar jag skulle få. Trött och sliten mamma bloggar om trista vardagar;-) Fatta vad pengar dom ska tjäna på denna helt meningslösa tjänst!

Anonym sa...

Nu har jag också messat. Väntar med spänning på min dom;-)

Anonym sa...

Bitter, no no..bara sjuk..alltså sjukt ironisk o jag älskar det!
Tack för att du förgyller min vardag.

Z sa...

Kunde man messa gratis på något sätt? Genom nätet? *klurar på detta*

Patricia sa...

Z: Har du knäckt det än? Bloggvärlden skulle behöva en bakväg till 118 100.