tisdag 20 maj 2008

Kreativt läckage

Ni vet de där idéerna som låter kanon när man planerar och står i. Alla reser sig och applåderar med rosiga kinder;
- Ja! Så gör vi! Det kommer att ta andan ur alla. Varför har ingen gjort detta förut!?
Ni vet de där idéerna som låter bra men floppar när de genomförs och då är det försent.

Praktikanten får gör de nödvändiga inköpen och chefen ringer snubben som ska utföra detta storslagna. Det här blir bra, riktigt bra.

Så blir det tisdag kväll i Belgrad. Momentet där man ska dra igång röstningen närmar sig. Alla i planeringsgruppen tittar hemlighetsfullt på varandra och försöker kväva sina exalterade fnitter.

Det är dags! In med snubben som ska starta röstningen. Rekvisitan är på plats.

Jaha, han kastar alltså ut en boll i publiken och så var röstningen igång... Jag sitter och sneglar på ESC semifinal och förstår ingenting. Inte ens när han kastar ut bollen i publiken. Det jag förstår är att jag precis har bevittnat en sådan där underbar- banbrytande- total flopp- idé. Jag skrattar åt dom och lider med dom för jag vet hur det känns; överraskande fånigt.

1 kommentar:

Z sa...

Bollkallen var "nationalklenoden" tennisspelaren Nowak Djokovic.

En annan som körde med kändis var ryske sångaren. Plusjenka (ryssarnas klenod inom konståkning) åkte skrillor runt honom.

Så detta var en kändisfaktor-kväll, men, precis som du skriver, inget innovativt.