onsdag 16 april 2008

Vad har jag gett mig in i?


Den 5 maj ska jag och 8- åringen tillsammans med några vänner rida isländshästar. Det har varit bestämt sedan länge. I början av veckan ringde hon som bokat hästarna och sa att mannen hon pratat med tyckte att barnen var lite små. Skulle de våga trava med hästarna?

Undrar ni om barnen är rädda? Men jag då? Jag satt på en häst när jag var fem år och skrittade runt i en hage. Ska vi trava med islandshästarna?
1. Hur får man fart på en häst?
2. Hur får man stopp på en häst?
3. Hur vet man var gränsen går mellan trav och galopp?

Så, jag och den andra mamman ska få provrida hos den tredje mamman. Våra döttrar ser verkligen fram emot detta.
Ni kan väl be till hästguden för mig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

va spännande! Hade gärna vart med och sett på.
Men du behöver inte va orolig, hästar som går på såndana turer är generellt väldigt snälla och lydiga. Brukar ha väldigt tydliga kommandon för att trava, stanna osv. Men faktum är att galopp är betydligt behagligare än trav som är mycket mer stutsigt, och farten behöver inte nödvändigtvis va snabbare i galopp heller.

Grattis på namnsdagen förresten!

Patricia sa...

Usch ja!