fredag 11 april 2008

Förnedringstv

Jag kommer den närmaste två timmarna att sitta i soffan och blunda och hålla för öronen. Det är "Talang 2008". Hela min varelse skriker nej, nej, nej, neeeejjjjjj. Snälla sluta!

Hur kan folk på fullaste allvar tro att det är en bra idé att framföra ett nummer på motionscyklar? Fatta vad länge de har övat. Drömt om att äntligen slå igenom med sitt spinning nummer. De har sytt scenkläder och fållat guldscarfes som de knutit runt styret på sin cykel.
Så kommer de med i TV och får inte ens presentera hela sitt nummer för ingen tycker att det är bra. 

Eller, hej här kommer jag med mitt armborst i gula och blå träningskläder. Ducka för nu skjuter jag. Jag tar mig för pannan och somnar. Sömnen blir min befrielse.

"Talang 2008" är i min värld absolut inte sund underhållning; det är förnedringstv. Behållningen dock, är programledaren...inte Peppe Eng...utan han som rör sig i green room.

Inga kommentarer: