måndag 28 april 2008

1 år och 1 dag idag!

Idag har jag bloggat i ett år och en dag. Lite retligt att missa årsdagen men så är det när man jobbar och sliter för brödfödan.

För ett år sedan hade jag noll koll på bloggvärlden. Jag läste inga bloggar och jag hade inte förstått omfattningen av Sveriges bloggvärld. Jag vet inte varför jag började blogga. Jag har alltid tyckt om att skriva och tänkte att det kan ju vara kul att testa.

Jag satt en sen kväll och surfade runt bland bloggar. Jag minns att jag hittade en som jag tyckte hade en snygg layout men jag vågade inte kopiera den rakt av med rädsla för att bloggaren skulle ge mig the evil eye och anklaga mig för plagiat. Jag menar, hur dum får man vara? Men jag förstod inte att det fanns tusentals bloggar där ute i cyperspace.

När jag skulle registrera min blogg så stod jag en smula handfallen inför det faktum att bloggen skulle ha ett namn. Därför blev det väl inte klockrent. Men med tanke på mitt geografiska läge så kanske man förstår...eller?

Jag har inte tröttnat på att blogga och räknar med att fortsätta ett tag till. Jag undrar om bloggvärlden är här för att stanna eller om det om några år kommer att sväva omkring en massa tomma och döda bloggar där ute i cyberspace? Vi får vänta och se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Hoppas du kommer blogga många år till. Du skriver jättebra!

Patricia sa...

Åh, tack!