torsdag 10 april 2008

I love China


Jag kan tycka att vi låter OS facklan vara ifred. Istället kan en lämplig bojkott av OS vara att alla i hela Sverige...nej, alla i hela världen låter bli att köpa saker som är Made in China. Det skulle nog ge kineserna vad de tål. Hemska, ondskefulla folk som bara förtrycker varandra...

Eller, så slutar vi att vara sådana kålsupare och ger dom en chans. Just det, du hörde rätt. För jag älskar Kina och dess folk. De är inte alls som vi i väst. De gör saker på sitt sätt. De är vänliga och stirrar en hel del. De är stolta över sitt land och ursprung men drömmer om en bättre framtid.

Jag håller verkligen inte med om allt deras regering gör. Men innan vi försöker kidnappa OS facklan eller göra politiska utspel om en bojkott så ta en tur till Kina. Strunta i den billiga shoppingen och ge kineserna en chans. De är så stolta över att få ta emot världen i sommar. De har öppnat sina dörrar och nu är risken stor att de låser om sig ännu hårdare.

Jag blir illamående när jag ser präktiga amerikaner rajlera om "human rights". Men samtidigt blundar många utav dom för den globala uppvärmningen och tycker att Guantanamobasen är "rätt åt dom". Ett land som tar sig rätten av avliva förbrytare. Nä, den som är utan synd kan kasta den första stenen (hjälp vilka skumma Goggle annonser jag kommer få nu!)

Jaaa, men Sverige tar emot flyktingar från Irak och jag ger pengar till Stadsmissionen varje jul. Visst, visst, men när bjöd jag senast hem en invandrarfamilj på fika? Eller behandlade en alkis med lite värme och mänsklig värdighet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan inte hålla med mer.. så sant så sant..gillar din stil!