lördag 12 april 2008

Realist. Javisst!

Jag är inte känd för att vara särskilt positivt lagd. Det händer nog aldrig att folk refererar till mig som "ja, du menar hon som är så positiv". Det kan jag leva med. Jag är positiv när det finns anledning. Varför ska man vara positiv när man innerst inne ändå tycker att det suger? Positivism kan ofta bli forcerat eller påklistrat. Negativism kommer alltid direkt från hjärtat.

Ikväll tittar vi på "Körslaget".
Jag: Jag tycker att Markoolios kör kan åka hem idag.
Maken: Ska man inte säga vilka man önskar ska gå vidare?
Jag: Jag önskar att alla körer utom Markoolios kör går vidare.
Maken: Sådär ja, nu blev det genast lite mer positivt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Körslaget var guld ikväll, synd att inte markoolio åkte ut. :(

Du skriver härliga inlägg,. hehe
'Din blogg ser så vit ut, vit som snön'

Patricia sa...

Tack! Visst känns vitt som en positiv färg? ;)

Anonym sa...

Rädd för döden? Annonsen ligger kvar än;-) Känns den relevant för dig?

Patricia sa...

Annica: Jag försöker se döden som något positivt...erh...