onsdag 16 juli 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Cilla. Min första utmaning någonsin!
Först reglerna:
* Svara på alla frågor.
* Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i
deras bloggar, be dem läsa din.
* Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
• Hjälpa 8- åringen att hitta online spel som handlar om hästar.
• Hjälpa mamma att packa upp sina flyttlådor.
• Umgås med mina Karlstadkusiner.
• Trimma allt gräs i trädgården (det är mycket jobb med en trädgård...)
• Äta en glass i hamnen.
(Hur ska jag hinna med allt?)

Vad gjorde du för 10 år sedan?
• Jag bodde på Gotland och levde mitt första år som gift. Jag jobbade i ett kafé och en second hand butik och hade hur mycket acne som helst, usch.

Ställen du bott på?
Karlstad (Lamberget, Herrhagen, Lamberget igen och sedan tillbaka på Herrhagen...)
Stockholm, Täby (hatade det)
Karlstad (Lamberget, Herrhagen)
Stockholm (Saltsjö- Boo och sedan egen lya inne vid Observatorielunden. Kärlek!)
Visby (Det finns ingen plats som Visby)
Jönköping och nu i min lilla underbara stad vid Vättern.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
• Renovera huset och anlita någon att göra det.
• Köpa hus åt alla våra syskon och försörja våra mammor.
• Byta tak på Västanåslott (det läcker visst)
• Shop 'til I drop.
• Åka tillbaka till Hawaii och ta med hela släkten.

Jag utmanar:
Uffe. Det betyder att du måste börja blogga igen.
Annica
Z
Tingeling
Tjockalocka
Jonna. Trots det faktum att du har sommarlov.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! Jag gillar utmaningar. Återkommer när jag är klar.

Ting sa...

Nu har jag svarat!
http://tingeling579.blogspot.com/2008/07/utmaning.html

Anonym sa...

Done!

Z sa...

Återkommer då jag komponerat inlägget :)