fredag 11 juli 2008

Modemiss #2

Min bror har fått barn. Vi kommer att träffa dom i nästa vecka så med min goda framförhållning har jag köpt present i form av kläder. Jag gick och valde mycket länge. Tittade, kände, höll i, hängde tillbaka, gick runt runt i butiken. Tillslut landade jag i några fina plagg. Så nöjd att ha detta avklarat då det gärna blir så att jag springer runt i affärerna i sista stund och tar vad jag hittar i flykten, skuttade jag ut ur butiken med påsen svängandes i min hand.

Först två timmar senare i bilen på väg bort från butiken slår det mig att jag köpt flickkläder då min bror fått en pojk. Visst rosa funkar på ett gossebarn men nu är det ju inte jag som ska klä barnet och om jag känner min bror rätt så är det butikernas blå och lila avdelningar som bestämmer barnets kläder och kön.

Jag blir bara så trött på mig själv...

1 kommentar:

Anonym sa...

Aj aj! Rosa kan funka på pojkar men kanske inte helt nyfödda. Beror på lite hur kläderna ser ut. Ofta är rosa kläder väldigt flickiga.

Min Joakim har en rosa period just nu. Allt ska vara rosa.