lördag 12 juli 2008

Resa ensam

Imorgon åker jag och maken för att flytta min mor. Det innebär bland mycket annat att vi kommer att sova borta från barnen en natt. Första gången jag sover borta från Minstingen. Jag vet att jag kommer att längta efter dom. Men så är det ju alltid, det är skönt med en paus men i tanken slappnar jag aldrig av.

Det ska dock bli lyxigt att få åka bil i lugn och ro. Ingen underhållning av barn, inget gnäll, ingen som ställer frågor om precis allt, bara tyst.

Men ännu lyxigare är det att slippa mastodont packningen. Jag behöver bara tänka på mig själv. Så jag funderar på att vara lite crazy och endast packa ner tandborsten. Jag menar trosorna kan jag ju alltid vända ut och in.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid lika overklig känsla när man åker någonstans utan barn. Var är 100-kilos packningen liksom?

Ting sa...

Gör det.