torsdag 17 juli 2008

Morgonstund har guld i mund

Jag blev väckt i morse utav att 8- åringen petade på mig. Med grus i ögonen och knappt vid medvetande försökte jag förstå vad som utspelades vid sidan av min säng.

Där stod som sagt min äldsta dotter och höll upp en skylt där det stod:

"kan jag få spela Horse adverured om jag har Lurar?" (Horse adventures är ett dataspel)

Jag: Öööhhh, va.....? Jo, jaaaaa.....nej, inte utan lurar.

Nästa skylt:

"Var är Lurarna?"

Jag: Ööööhhhhh, va.....? Titta.....eh.....titta där nere....

Nästa skylt:

"TACK!"

Sorti.

4 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Utmaningen antagen och besvarad!

Ting sa...

*S*
Hon var tyst i alla fall! =O)

Patricia sa...

Tjockalocka: har läst och tyckte att dina svar under biljonärsfrågan var riktigt bra.

Ting: Precis! Dessutom hade hon förutsett vart samtalet skulle sluta. Smart den där ungen.

Anonym sa...

Men vilken liten raring :)