torsdag 12 juni 2008

An petit challenge

Jag hittade en liten utmaning här. Så jag utmanade mig själv till att ta mig an utmaningen:

Fem saker på min "Att göra lista" imorgon:
1. Lystra till den muntra melodin i väckarklockan och försöka ta mig upp.
2. Ge föda till mina barn.
3. Gå på skolavslutning.
4. Fika.
5. Se på alla korrpulenta farbröder som knakar fram genom stan på sina gamla mintgröna bockstyren från 1987. Vätternrundan. Folkfest och Gais tombola...jey.

Fem dåliga egenskaper:
1. Mitt chilenska temprament.
2. Konflikträdd.
3. Blir lätt frustrerad.
4. Djurhatare.
5. Fotbollshatare.

Fem platser där jag bott:
1. Observatoriegatan, Stockholm
2. Kungligaslottet, Stockholm
2. Herrhagsgatan, Karlstad
3. Mellangatan, Visby
4. Mellangatan, Jönköping

Fem jobb som jag haft:
1. Restaurangbiträde på polisrestaurangen i Karlstad.
2. Ekonomibiträde på ett hem för missbrukare i Stockholm. Ni unga som läser detta och som fortfarande inte tagit klivit in i arbetslivet; ekonomibiträde är inte så flaschigt som det kanske kan låta. Men det är en nyttig erfarenhet.
3. Hemlig agent.
4. Stand in för Cameron Diaz i Charlies Änglar (jag gjorde scenerna med slagsmålen och höga benlyft).
5. Postperson...typ stämpla brev och sortera paket.

Jag utmanar ALLA som läser bloggen! Ingen nämnd, ingen glömd (sa jag att jag är konflikträdd?)

5 kommentarer:

Ting sa...

Jag antar utmaningen!

Anonym sa...

Redan gjort...borde va dags för lite uppdatering...nån dag../Eva

Anonym sa...

Så det är du i Charlies änglar? Bra prestation!

Unknown sa...

Jag bara äääälskar kombinationen Hetsigt temperament och Konflikträdd! Måste bli hur festligt som helst!

Patricia sa...

Livet mitt i livet: Det är hur festligt som helst...