onsdag 4 juni 2008

Google analytics förbryllar mig

Jag använder mig av Google analytics för att få en egotripp alternativt bloggkramp. Det roligaste med den tjänsten är att kunna se hur folk har hamnat på min blogg, det vill säga vad det "googlat" på för ord och sedan klickat sig in på amaliamedgrisarna.

Nu är jag dock lite förbryllad; vid tjugo tillfällen har någon eller några sökt på ett namn, ett mycket specifikt namn, en vän till mig, en manlig sådan. Den 20 maj var det tretton sökningar på samma namn. Det betyder att det har tillkommit ytterligare sju sökningar på xxxx xxxxxxx...

Jag kan bara tacka och bocka för hjälpen att locka nya läsare. Om det fortsätter i den här takten får jag byta namn på bloggen eftersom vissa namn är mer spännande än andra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

eehhh....mhh...eehh...jadu...

Anonym sa...

I'm not the guilty one..helt ärligt!

/Eva

Patricia sa...

Emil; har du satt i halsen eller tappat målföret?
Eva; Du behöver ju inte längre googla på xxxx xxxxxxx...men jag tror dig... :)