tisdag 12 juni 2007

Omålade hörn

- Men vad har hänt här?
- Jaa, faktum är att jag tycks ha målat in mig i ett hörn, *slår ut med händerna*
- Men jag måste ju jobba, jobba.
- Jaa, vad kan jag säga...
- Men hela lägenheten är ju full av disk, tvätt och gamla kexbitar...*ser sig omkring i panik*
- Färgen torkar om 27 timmar.
- Men telefonen ringer ju för etthundratjugonde gången idag.
- Visst blir det bra med den här röda färgen?
- Men minstingen har faktiskt tid på BVC klockan tolv.*sliter sitt hår*
- Jag har alltid tyckt om rött. Det är fint.
- Men jag har ju femhundra vidriga exceldokument som ska fyllas i och skickas iväg.
- Undrar om färgen blir något mörkare när den torkar...
- Men...

Idag har varit en hemsk dag. Det skulle vara så skönt att sådana här dagar packa en liten väska med kaffetermos,
prinsesstårta, boken jag lånat på bibblan men aldrig hinner läsa och korsord och sedan bokstavligt talat måla in mig i ett
hörn. Jag är här fast ändå inte. Jag kommer snart fram...när färgen har torkat.

Inga kommentarer: