onsdag 19 mars 2008

Solbränna i mars

Jag insåg idag att mina handflator skiftat färg. De är liksom oranga. Genast gick jag igång med mitt hypokondriska beteende och relaterade mina missfärgade handflator till njursvikt, levertransplantation runt hörnet, körtelfeber eller stress.

Jag visade min symptom för maken. Han gav mig diagnosen:
- Har du smort in händerna med din bronzkräm?

Jag fick en Dove Summer glove body lotion i julklapp för ett tag sedan. Enligt förpackningen så ger krämen följande konsekvens "Gradually builds a light tan".
Jag har alltså inte njursvikt. Mina handflator har en kemisk solbränna. Skönt att jag inte hann springa iväg till vårdcentralen. Jag har ju mitt rykte att tänka på.

2 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Du, vadd har hänt med Uffe i Örebro? Han verkar ha vikit ner sig fullständigt.

Patricia sa...

Jag vet. Det suger faktiskt. Han fattas bloggvärlden. Vad göra?