torsdag 6 mars 2008

"Men gud i himmelens vilda parader, så här ser ut!"

Jag tittar på "Rent hus" på tv4. Det är så vidrigt och samtidigt väldigt fascinerande.
Men så här dagen efteråt så är jag lite nojig. Jag tänker på städning och funderar på om Bygg Max hyr ut lampor med ultraviolett ljus.

I gårdagens program sa en av tanterna att man ska tvätta kuddar var tredje månad...Vad händer om man inte gör det? Blir jag matförgiftad eller förkyld? Jag vågar inte tänka på vad som börjar leva i kudden om jag inte tvättar den var tredje månad.
Jag är rädd. Men imorgon har det gått över.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så fruktansvärt vidrigt. HUR kan man leva så där med två barn? Jag fattar det inte.

Jag skrev ett inlägg om Rent hus förra veckan och fick jordens längsta kommentar (anonym såklart) om hur programmet ödelägger familjer bla bla bla. Tog bort den men ångrar det nästan nu. Den var skriven i jag form så det måste ha varit ngn som varit med i programmet. Att posta den på min blogg, jag som är superpedant;-)

Patricia sa...

Igår noterade jag i Expressen att hon som var med igår menade att tv4 tvingat dom att skriva på ett kontrakt där de lovade att inte städa. Så skitigt och äckligt som det var där så måste det kontraktet ha skrivits under förra seklet.

Anonym sa...

Men eller hur?! Och vem skulle gå med på det då?

Säkert hon som skrev min kommentar. Jag klurar på ett nytt inlägg. Bara för att.

Anonym sa...

Jag la tillbaka den:

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=28681028&postID=8612131874667256602&page=1

Anonym sa...

Den här domänen verkar bli en bra mängd besökare. Hur får man trafik till den? Det erbjuder en fin unik prägel på saker. Jag antar att ha något verkligt eller betydande att tala om är det viktigaste.