tisdag 4 mars 2008

LÄNGE LEVE NOUR! UT MED BJÖRN!

Björn Gustafsson gör succé varje lördagkväll i Melodifestivalen.
Det har bildats "Jag älskar Björn Gustafsson" grupper på Facebook.
Bloggvärlden rasar när hans medverkan i Melodifestivalen ersätts av en dansande Luuk (det var ett riktigt slemmigt inslag).
Hela Sverige har blivit förälskade i Björn Gustafsson.

Jag tycker inte att han gör succé varje kväll i Melodifesivalen.
Jag har inte gått med i någon BG grupp på Facebook.
Jag bryr mig inte om han är med mer eller mindre.
Jag är inte förälskad i Björn Gustafsson.

Han har inte övertygat mig. Han får alldeles för mycket utrymme i Melodifestivalen. Han finns med i princip alla trailers, han är kisspaus nummer i Melodifestivalen bla, bla, bla, bla...

Det som gör mig riktigt irriterad är hur media och bloggvärlden skriver ner Nour. Hur kan man skriva ner någon som inte alls får något utrymme?????? Hon får ingen chans att visa vad hon går för. Skäms på er. SVT har gjort tjejen en Björntjänst. Jag skulle så gärna ha velat se mer utav henne ensam eller tillsammans med Björn som mellannummer. Istället får den stackars tösen stå och ta emot svettiga, snurriga artister som är höga på adrenalin. Nä, ställ Björn där och fram med Nour!

6 kommentarer:

Anonym sa...

felfelfel...mera björn, mindre nour...visst hon kanske inte får utrymme, men ändå...Björns låt till Carina måste varit melodifestivalens bästa inslag hittils (efter Linda Bengtzing såklart)...

Patricia sa...

Nej.

Andelieb sa...

Jag gillade jörn när han var med i Parlamentet också och tycker inte att han är en "ny stjärna". Han har alltid varit bra på det han gör. Jag är dock inte med i någon fanclub eller liknande förening ;) Kan absolut hålla med dig när det gäller Nour. Hon sköter sin uppgift på ett sätt som jag tycker är klart godkänt och att hon blivit så otroligt nedskriven är för mig en gåta. Men, men, smaken är som röven - klöven, antar jag.

Andelieb sa...

Jag vill tillägga att b-tangenten på mitt tangentbord bara fungerar ibland (dagens i-landsprolem) därav märkliga stavningsvarianter i min kommentar.

Anonym sa...

Precis...björn har varit bra nu ett tag, o nu ska han visst till kanal 5 o vara bra oxå (tillsammans med Nour)

Patricia sa...

Kanal 5 tillsammans med Shyffert va? Jag är inte så förtjust i Schyffert. Dryg...som jag.