söndag 30 mars 2008

Mänsklig barbecue

Igår gjorde jag misstaget att fråga en snubbe om han och frugan planerar mer barn.
- No, we are done. I went to the doctor.

Det var här någonstans som jag började ana oråd. Mannen i fråga var inte svensk så jag förstod att nu gäller det att hålla i hatten och god min.

- O, really...svarar jag med ett stort leende på läpparna.
Därpå följer en ingående beskrivning om hur en sterilisering går till i Schweiz. De klipper hål på kanalerna och så bränner läkaren något i de nedre regionerna. Jag frågade inte vad.
- And then I saw smoke coming up! berättade mannen med stor entusiasm.
- Hi, hi, like a barbecue, hör jag mig själv säga. Det säger man inte när det handlar om sådana delikata saker.

Att prata sterilisering kan ju vara intressant men det blir så skumt när mannen med paketet sitter framför en. Man anstränger sig å det bestämdaste till att inte titta...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe... jag tror nog att han ville att du skulle titta... annars hade han knappast kört storyn. Det är inte direkt den vanliga fikakonversationen direkt. "Vet du vad som kom upp från mina genitalier härom sistens? Rök!"

Patricia sa...

Yeewww, hope not! Undrar om det luktade stekt kött när läkaren tog fram sin lilla grill?