tisdag 9 oktober 2007

Tuffa tider

Det råder föräldramötestider. Det var min tur att gå den här gången.
Så där satt vi i matsalen och fick en lektion i luskamning medans ett pappersark med upptejpade löss och lössägg skickades runt bland oss föräldrar.
*ring ring*
- A hallå ja. A, a, a...dö ja setter på föräldramöte kan ja renga däj senare? A, a, a dö dä låter bra dö. Häj, häj.

Eller så svarar man inte i telefon när skölsköterksan pratar om löss. Man svarar överhuvudtaget inte i sin mobil när man sitter på en föreläsning eller i ett möte. Gode tid. När ska medelåldern lära sig mobilvett?

Från matsalen förflyttade vi oss till våra barns klassrum. Det oundvikliga kom så tillslut; vi skulle välja KLASSFÖRÄLDER eller klassombud som det heter på papperet. Det är väldigt intressant att se hur alla föräldrar som närvarar vid mötet försöker att göra sig osynliga. Ber man inte till Gud i vanliga fall kan jag tänka mig att detta är ett sådant tillfälle där man ber en bön om nåden att slippa bli vald.

En pappa, den enda pappa som närvarade vid mötet anmälde sig frivilligt. Jag slog också till. Så är det gjort. Att vara klassombud i årskurs två är ingen match. Vänta bara till årskurs sex eller högstadiet när barnen måste sälja tubsockor för att få ihop pengar till klassresan.

Jag sålde tubsockor till förmån för vår klassresa i sexan...vems idiot idé var det?

Inga kommentarer: