onsdag 31 oktober 2007

Min "bärbara" PC

Vi är i Norge på konferens. Den håller på till söndag. Samma söndag som jag ska lämna in min hemtenta om Tiberius Graccus jordreform. Denna hemtentamen innebär att jag måste sitta här i Norge och skriva. På vad ska jag skriva?
"Maccen" som inte har det ordbehandlingsprogram jag behöver och som absolut inte finns tillgänglig när helst jag behöver den. Då måste jag kunna precisera exakt hur länge jag ska ha den; en timme, två timmar, tre timmar.

Så till Norge har jag släpat vår stationära PC. Den står här i all sin prakt; med det ordbehandlingsprogram jag behöver och tillgänglig när helst jag behöver.
Men det håller inte i längden att släpa runt på den skräpdatorn.
Jag behöver en bärbar för att kunna plugga effektivt.

Är det någon som har ett tips på hur man kan fixa snabba pengar? Följande alternativ är inte aktuella:
- Sälja en njure
- Gå på gatan
- Pantomim
Men annars så är alla förslag välkomna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar dig en massa lycka till med hemtentan! Hade du varit ute lite tidigare hade du kunnat köpa en begagnad bärbar av oss... Nu är den i tryggt förvar hos en nyguft 87-åring i Sydamerika...