lördag 27 oktober 2007

Jag har aktiverat mitt konto...

För några timmar så kände jag mig verkligen fri på riktigt. Men under kvällen smög det sig på en känsla av svek. Jag hade släckt ned och därmed svikit mina vänner. Tänk, nu svävar de runt i cyberrymden alldeles ensamna (förutom de tvåtusenfemtionio övriga vänner de "facebookat").

Mitt förhållande till Facebook är med andra ord komplicerat. En slags hatkärlek.
Men det är bedrövligt jobbigt med alla dessa notifications;
du är inbjuden till att ta ett shrektest, vem är du mest lik; Peter Jihde eller Gry Forsell?, bli en varulv, bli en ninja, gå med i gruppen "vi som äter päron", Solveig har inbjudit dig till att krama henne, ge bort en fisk, ät en pirog, beskåda bilder som är bedrövliga.

Varför kan jag då ine bara släppa tanken på mitt lilla facebook? Jag vet inte.

Jag ville våga vägra facebook men klarade det inte.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vi är två socionomstudenter från Göteborgs Universitet som just nu skriver en c-uppsats om bloggar, och nu letar vi efter bloggare som skulle kunna tänka sig att delta i en msn-intervju som kommer att handla om relationen mellan identitet och bloggar. Om det här låter intressant, maila oss på blogguppsats@hotmail.com så skickar vi mer information. Hoppas vi hörs!

Anonym sa...

hahaha

Uffe sa...

Var med och vägra. Det är mycket enklare...

Anonym sa...

Klart du ska va med... Undrar om de har skickat en massinbjudan till alla bloggare eller om du är speciellt utvald...

Patricia sa...

Uffe; jag ska joina din grupp och sedan ska jag bjuda in alla i gruppen att bli zombies eller ninjas femton gånger om dan... :)

Magdalena; jag har inte hört av mig än. Blir alltid skeptisk till sådant. Men det skadar ju inte att mejla dom...jag får se.