onsdag 11 juli 2007

Värsta sändingstid

När televisionen bestämde att 20:00 är bästa sändningstid så undrar jag vem de frågade? Antagligen gjorde de en undersökning bland landets pensionärer, singlar, personer med utflugna barn, hundägare, direktörerna på Strandvägen och daglediga.

Det finns en målgrupp som aldrig fick frågan; småbarnsföräldrarna.
20:00 är värsta sändingstid.
20:00 händer det grejer i en småbarnsfamilj:
Alla barn ska vara mätta, rena, bytta på, iförda pyjamas, nattade, glada och harmoniska.

21:00 är bästa sändingstid.





Nej vi har inte åkt än. Var tvungen att skriva ett inlägg....bloggberoende....

2 kommentarer:

Anonym sa...

6 kategorier människor som helst tittar på TV kl 2000 (inklusive mig) och EN liten kategori som inte gillar det. Hmmm...undra varför det kallas "bästa sändningstid"...? För att flest vill titta då, eller för att "JAG" vill titta då...hmmm.... Har man barn är ju livet ändå uppe på en högre nivå av lycka och eufori, vilket vi i de andra 6 kategorierna inte har, vilket vi ersätter med TV. Det behöver inte du och din kategori.

Patricia sa...

O, jag anar bitterhet...
Om påsar under ögonen, en minimänniska som hela tiden hasar efter dig och låter "uähhh, buhuuuu, oink", en lite större minimänniska som ställer miljontals frågor varje dag, bajsblöjor, tvättberg, att aldrig ha en enda minut för sig själv, om det är eufori och lycka så är jag antagligen en utav de lyckligaste människorna på jorden. Det var väl det du menade misstänker jag...
Ge mig "Dobbido" kl 21:00!