torsdag 5 juli 2007

Att kopplas vidare eller inte kopplas vidare


Eniro: Eniro 118118, Monica. Vad kan jag hjälpa till med?
Jag: Ja, hej jag heter Patricia (min mamma har hjärntvättat mig när det gäller att presentera mig i alla lägen) jag skulle vilja ha telefonnummret till Persienn Ola i Sandviken.
Eniro: Persienn Ola i Sandviken *knappeti, knappeti* Då ska vi se...
Jag: Ja...
Eniro: Persienn Ola i Sandviken 555-555 55
Jag: 555-555 55. Tack. *förbereder mig att lägga på*
Eniro: Vill du att jag ska koppla dig?
Jag: *tyst*
Eniro: Det ingår i tjänsten...
Jag: Okey då...

Det känns så värdelöst tycker jag. Det är en totalt galen tjänst som Eniro tillhandahåller. Jag ringer ju för att få numret för att sedan kunna ringa det själv.

Om jag ringer och först får numret, antecknar det och sedan kopplas vidare utan att behöva använda numret som jag på sätt och vis betalat för, så borde jag få det gratis.

Vill man inte däremot inte bli vidarekopplad så borde man få betala för det.

Jag skulle kunna säga nej tack men jag har inte hjärta att göra Monica på Eniro ledsen. Det kanske är dagens höjdpunkt när man får vidarekoppla ett samtal till Persienn Ola. Och vi vill ju att Monica ska vara en glad Monica, eller hur?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe; jag har också ödslat mycket tankeverksamhet åt det där. Några gångar har jag bett dem att koppla direkt utan att ge numret - men det slår aldrig fel att det dessa gånger är upptaget, eller ingen som svarar - och då står man ju där med bar rumpa och måste ringa Eniro en gång till.

Tur att man kan söka nummer på nätet och med sms nu för tiden! =)

Patricia sa...

Är det sant? Man straffas alltså av Eniro...det måste jag pröva på.

Anonym sa...

Läsa upp numret: Du har möjlighet att skriva ner det så du har det kvar
Koppling: Du slipper lägga på luren, lyfta luren o slå numret igen.
Vad är problemeT?