måndag 24 augusti 2009

På väg

Igår kväll hade jag ett ärende till en grannby. Jag parkerade bilen en bit bort från mitt mål för att få en liten promenad. Det var lugnt, vackert, underbar luft och syrsorna spelade. Det blev en välbehövlig paus.
Men så såg jag ett skrymmande ekipage skymta i söder. Jag svängde av huvudvägen och uträttade mitt ärende. När jag så begav mig mot bilen igen hade ekipaget stannat för en behövlig paus. Parkerad mot norr stod en cykelkärra som erbjöd skjuts för endast 10 kr/tim. Givetvis blev det en pratstund med ekipaget och mannen berättade att han var på väg mot Norrköping. Så undrade han om jag ville ha skjuts. Jag tackade nej trots det frestande erbjudandet.

Vi vinkade och så såg jag honom försvinna över krönet mot Norrköping. Det är långt till Norrköping. Jag undrar om han kom fram i tid?

Inga kommentarer: