måndag 17 september 2007

Livet på en bensinstation

Jag känner alltid lite prestationsångest när jag ska tanka bilen. Jag vet nämligen hur mycket det muttras i bilarna på de som väntar i kö. Det finns ju absolut ingenting annat att göra än att titta på den person som just nu tankar.

Jag är en förstaklass muttrare, så jag vet att det gäller att vara snabb och se ut som en proffstankare speciellt när jag som kvinna ska tanka upp bilen.

Igår var det dags igen och jag velade hit och dit innan jag listat ut vilken kö jag skulle ställa mig i. Så kom det en...ja, en gubbe, för det var just vad han var. Han trängde sig förbi med sin lilla spygröna metallic bil och svängde runt liksom. Ni vet, tanklocket sitter på "fel sida".

Han körde upp bredvid oss och började tanka. Han såg så vedervärdigt kaxig ut. Jag-kom-senare-än-dig-lilla-stumpan-och-eftersom-jag-är-man-så-var-
jag-så-smart-så-jag-körde-runt-och-tankade-från-andra-hållet-ha-ha-ha

Han blev givetvis färdig före mig och körde iväg. Han körde iväg med öppet tanklock.

2 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Bra! Somliga straffar gud med detsamma.

Patricia sa...

I know!