onsdag 19 september 2007

Lägg av!


Visst är det irriterande med alla dessa föräldrar som lider utav sockerfobi? Det är helt okey om de vill ge sina barn papaya som lördagsgodis istället för engelskkonfekt. Men dra inte, absolut inte med mig i denna hysteri.
När man får hem en lapp från skolan som säger att vissa föräldrar klagat på att andra barn har med sig kakor på utedagarna så blir jag fly arg. Nej, jag skickar inte med mina barn godsaker på utedagar och dylikt. Men vet ni det går att säga nej till sina barn; "nej du får inte ha med kakor på utedagarna men Anderas får det för sina föräldrar." Eller?

Jag har vänner som har barn på ett dagis som bjuder barnen på glass varje fredag. Mysigt tänker jag. Ve och fasa tänker andra. Tofu lär vara nyttigt har jag hört.

Dra inte med alla andra i er hysteri. Jag blir galen!

Till nästa utedag ska jag packa ner sju sorters kakor, två liter coca- cola och en prinsesstårta. Ja, jag är upprorisk utav mig.

4 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Väl rutet!

Z sa...

:) :)

Jonna sa...

Go for it!!!

Patricia sa...

Jag och en kompis diskuterade detta med sockerfobi. 7- åringen satt bredvid. När jag sa att jag skulle skicka med prinsesstårta nästa utedag så lös barnet upp och sa: Ja, gör det!