onsdag 26 september 2007

Fuktig mobiltelefon

Idag har jag blivit ytterligare en erfarenhet rikare;
Låt inte eventuella barn leka med din mobiltelefon. Speciellt ska barnet undvika att suga på telefonen. Saliv leder till fuktskador. Fuktskador leder i sin tur till en havererad mobil. En fuktskadad mobil går inte på garantin.
Jag älskar min mobil. Den bästa jag någonsin haft. Men snart kommer den att dö en alldeles för tidig död. Jag måste nog arrangera en begravningscermoni. Inbjudningskort kommer på posten.

2 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Patricia!

Detta har hänt även mig. Och min fru. Flera gånger. Upprepat. Och igen och igen.

Våra barn är helt enkelt förtjusta i mobilimuppmanickmackapärer.

Förtrösta icke. Fuktskadorna går att åtgärda. Lägsta värmen på ugnen över natten. Manicken avstängd och isärplockad.

Sen är du på rulle igen!

Patricia sa...

Just nu ligger mobilen i en burk med okokt ris. En kur på en vecka. Om inte det skulle hela min lilla följeslagare så är det ungnen som gäller.