måndag 7 september 2009

Ett språk jag inte förstår

Jag förstår inte alla dessa smileys. Det är en hel vetenskap. Den här till exempel :9

Är det en 34- åring med en finne mellan överläpp och näsa som hälsar KRIIIIS? Eller sträcker den ut tungan? Men uppåt? Jag sträcker inte ut tungan uppåt. Röker den pipa?

Jag blir även förvirrad när jag inte kan sätta punkt efter en mening som avslutas med en smiley. För sätter jag punkt antar min smiley en helt annan karaktär och därmed ändras innerbörden :). (En smiley med en smula på hakan)

Dessutom är ordet "smiley" i sig missvisande. En glad gubbe? Det här är en smiley :) (här vill jag sätta punkt men kan inte...) Det här är en :( grumpy, ingen smiley.

De smileys jag förstår ser ut som följer:

:)
:(
:S
;)
;( En blinkande arg smiley...?
:/... eller nej jag förstår inte den här heller.

De smileys jag inte förstår ser ut som följer:
:9
:+

:/

o:&
9:2
:u
:m
:"
:=

:*
:€

Jag gillar inte smileys.

2 kommentarer:

Hosanna sa...

Hah! Den lätte går jag inte på. Du är ju helt addicted ;)

Emil sa...

För mig är =9 när man skulle skriva =) min slinter på "shift"-knappen